Alla sätt är bra...

Tänkte bara att jag (Linda) skulle berätta hur det gick till när jag skulle presentera mig för grannen:

Trots att jag bott snart ett år i vår lilla by på 11 hus, så har jag inte hälsat på den lilla damen i det gula huset. Igår när jag skulle ut med Arla och Elton, så stod den lilla damen vid vår tomtgräns.
"Hundarna är väl inte farliga?" ropade hon.
Denna typ av fråga är jag van vid, med tanke på alla förutfattade åsikter om vår hundras. Så jag ropade ett vänligt; "Nejdå, de är så snä....."

Precis här ryckte det plötsligt till i handen och helt oväntat fann jag mig liggandes på marken, släpandes efter två ivriga hundar som ville hälsa på damen.
Så där kom jag snyggt framglidandes på mage/alla fyra med en soppåse i andra handen - fram till den förvånade lilla damen, som vid det här laget hade tystnat.

"Ja, det är jag som är Linda då", sa jag och låtsades som att det var högst naturligt för mig att göra entré på detta sätt.

Man kan ju presentera sig på olika sätt:)

Kommentarer
Postat av: Maria

Ooops... alla sätt är ju bra...? Tanten fick väl inte hjärtslag eller så bara? Ungefär samma sak händer om man träffar på en älg kan jag upplysa om...

2011-02-17 @ 20:59:12
URL: http://smultronpaettstra.blogspot.com
Postat av: Fia

Haha så det kan gå. ;-) Skulle bara lämna ett tassavtryck, säga vilka fina hundar ni har! Är så sugen på rasen!

2011-02-17 @ 22:01:27
URL: http://fiasessan.blogg.se/jezz
Postat av: Evalotta

Haha ja men all sätt är bra utom dem dåliga! Och jag tyckte detta sätt var fantastiskt bra:D

Jag brukar själv flyga som en vante bakom Ester,så jag känner till senariot alldeles för väl:P

2011-02-18 @ 15:23:08
URL: http://janeva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0