Våra farliga hundar

Ja, debatten är i full gång igen i media. Den om våra farliga mördarhundar.
Ända sedan jag träffade Andreas och därmed även gjorde min första bekantskap med amstaffen, så har jag fått försvara rasen.
Frågor om jag vågar ha barnen runt hundarna, om jag vågar gå in till dem själv i hundgården, om jag vågar busa med dem...
Svaret är ja, ja, JA!
Jag har alltid gillat hundar, men har aldrig träffat en sådan underbar ras som amstaffen. Jag föll pladask för dess enorma kärvänlighet och oerhörda lojalitet.

Nu när jag får frågan om hundarna är farliga, svarar jag: "Ja, hela familjen sover i bilen om nätterna.."
På frågan om man har en kamphund, kan man även svara som Andreas gör: "Vi är inte så mycket för att tälta, så jag vet inte...":)


Boss ser inte så farlig ut, tycker jag...


Luna ser riktigt snäll ut på den här bilden..:)


Chica verkar inte vara på gång att attackera någon...


Leo ser tämligen ofarlig ut, han verkar till och med få sova i sängen...


Det är nog egentligen bara Prada som är riktigt, riktigt farlig...hahaha

Kommentarer
Postat av: oscar

Skulle vi kunna få lämna tillbaka Luna?

Hon skrämmer tanterna i området! och bilden du lagt ut på hon, så ser man ju att hon bara vilar stormagen för att hon har precis ätit upp grannens katt;)



Näärå, ja skojja bara! Klart vi inte ska lämna tillbaka prinsessan

2010-09-29 @ 19:27:50
Postat av: Maria

Tack för tipset, den kommentaren kan jag få nytta av... Så trött på media... och på folk som inte kan tänka själva. Fast det är kul att se minerna på folk som tittar med avsmak på Svea, och håller på att dö när Elins kompisars småsyskon mer eller mindre kommer rusande och slänger sej om halsen och nästan klättrar på den läskiga kamphunden, som bara myser... //M

2010-09-29 @ 22:34:20
URL: http://smultronpaettstra.blogspot.com
Postat av: Camilla o Prada-Piraya

Jo Prada skall man passa sig för hon är RIKTIGT RIKTIGT farlig.. mohahahahahah....En riktigt vass elak ilsken kamphund dödar både pinnar, gose djur och hmmm ja gräs *asg Kram på er

2010-10-04 @ 08:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0