NEJ!

Ja, det var det vi fick lära oss igår på valpkursen.

En tallrik med korvbitar ställdes fram och sedan fick vi en åt gången gå förbi tallriken och markera med röst och kroppsspråk när valpen gick fram och ville norpa en godbit.
Jag kan tyvärr inte rapportera hur det gick för Elton eftersom jag av redan kända anledningar inte minns så mycket av solonummer på kurser så där. Men jag har hört återberättas att jag har röstresurser i alla fall..:)

På grund av hällregn, hade vi därefter övning inomhus. Passivitetsträning igen och här snackar vi en uppgift som passar Elton som handen i handsken. Han somnar efter bara någon minut och det ju inte annat än att man blir lite stolt när ens hund är bäst på något:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0