Full fokus på matte - yeah!

Måndagkväll och tillhörande valpkurs - det har blivit så att jag går och längtar efter det, soloövningar till trots.

Igår hade vi miljöträning. Över prasslande pressening, fladdrande snitselband och genom en tunnel skulle vi föra hundarna. Elton fixade det galant, lite otäckt med tunneln till en början kanske, men sedan kröp han igenom helt bekymmersfritt.

Vi tränade även på att passera de andra hundarna med fortsatt fokus på matte/husse. Det gick också bra, förrutom att jag blev så snurrig genom att jag kollade på Elton, att jag i det närmaste krockade in i mina medkursare.

Och så det stora eldprovet - Pillan sa att vi kunde öva valpinkallning med Elton och Leo.
Iiiiaaah!!!
Jag kände en kort stund hur magen drog ihop sig till en pytteliten boll, såg framför mig hur Elton forcerade fram bland valpar och kursledare..döv och blind för mig..

Men snacka om duktiga, bästa Eltonpluttegubben! När Pillan släppte honom hade han full fokus på mig, och bara på mig! Rusade raka vägen fram till mig och STANNADE kvar!:)
Andra gången släppte vi honom lite närmare de andra i gruppen och samma sak igen - han tittade inte på någonting annat än mig!
Jag blev så glad och stolt att jag nog blev 1.70 när jag sträckte på mig.

Kan det vara så att jag faktiskt lyckats med att spela pajas, tro...?:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0