Besvikelse

Nu i veckan sa Andreas att det kanske var dags att låta Elton sova någon natt i sin hundbädd istället för i vår säng.
Jag tittade på honom med uppspärrade ögon och fick bara fram: "Men...men..."
Men så tänkte jag att okej då, det kunde vara lite intressant att se hur Elton reagerade på det hela...se om det betydde lika mycket för honom som för mig, om ni förstår hur jag menar..
Så när Elton kom smygande till min sida av sängen vände jag mig inte om mot honom, som jag brukar göra. Jag hörde hur han protesterade, men det var sedan det hela gick väldigt, väldigt fel..
För Elton protesterade inte mer, utan gick tillbaka runt sängen och lade sig i sin bädd.
Bara tio sekunder senare hörde jag skräckslaget den där "Nu-lägger-jag-mig-till-ro-sucken".

Men Äääääälton..det skulle ju inte gå såååå lätt..

:)




Hade matte sett den här blicken, så hade jag fått sova i sängen - det vet jag...:)


Kommentarer
Postat av: Maria

Trixet är att ta bort hundbädden från sovrummet, då vill han garanterat sova hos dej i fortsättningen. Ett tips - när han kommer väga sådär 30 kg, kommer du att önska att han ville sova i sin hundbädd, åtminstone ibland...//kram maria

2010-09-18 @ 09:41:05
URL: http://smultronpaettstra.blogspot.com
Postat av: Linda

Haha, tack för fiffiga tips - ut med hundbädden blir det nu!:) Kramelikram

2010-09-18 @ 13:19:07
Postat av: mamanda - chicas granne

vänta bara tills han kan hoppa upp självmant i sängen, då är det bara att låta han göra det ;)

2010-09-18 @ 15:06:46
URL: http://lathunden.blogg.se/
Postat av: Josefine

Men tänk på att ni inte får skada lilla söta Eltons känslor... Han kanske får men för livet, vill han sova i sängen så har han säkert mycket bra anledningar till det...

2010-09-18 @ 17:20:51
Postat av: Linda

Men tänk att jag tycker så lika som ni, Chicas granne och Josefine!:) Nu klarar han ju soffan, det kan ju inte dröja så länge till han fixar sängen också! Kram på er och ha en fin lördag

2010-09-18 @ 19:02:48
Postat av: Anonym

Ja, det är bara att invänta den dagen. Så kommer du nog ångra dig sen när han hoppar upp och ner i sängen under natten och landar oftast på dig ;)

Chica tar sig ju upp i soffan nu, flyger upp gör hon. Och oftast måste man ju landa på någon person som redan sitter där ;)

2010-09-19 @ 13:40:46
Postat av: mamanda - chicas granne

namnet försvann, men det var jag som kommentera :)

2010-09-19 @ 13:41:27
URL: http://lathunden.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, Elton flyger kanske inte än riktigt, men använder gärna sittande personer som ramp uppför soffan!:)

2010-09-21 @ 09:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0