Valpträning

Idag drog jag ut Leo och en dunderförkyld Pillan på lite valpträning vid sidan av kursen. Hemma fungerar det ju oftast utmärkt att träna, så det kan nog vara nyttigt att träna runt andra hundar och i lite nya miljöer.
Så vi åkte rakt in i skogen till ett stort fält.
Tränade lite på kontakt för oss själva först och sedan på att mötas utan att gå fram till varandra. Elton var VÄLDIGT intresserad av Leo och allt nytt som luktade, gick väl så där för Elton och mig. Men inkallning fungerar finfint och Leo har verkligen fullt fokus på Pillan.

Sedan släppte vi dem lösa ihop, så att det fick bli lite lek - och det är ju ingen av dem sena att nappa på.
De låg i en hög och brottades och märkte inte att Pillan och jag sprang därifrån, förrän vi kommit en bra bit ifrån dem. Då såg vi två förvånade små huvuden som stack upp ur det höga gräset och sedan kom båda rusande mot oss. Visserligen lite nafsande efter varandra i farten så där, men ändå raka spåret till oss.
Och gissa två mattar som var mäkta stolta när våra valpar kom på kommando, trots att de var lösa och lekte där på skogsvägen.

Ibland är det extra kul att vara valpägare...:)


Så här trött blir jag när jag tränat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0