Märkligheter

Märkligt ändå - hur hundar har en förmåga att känna av och känna in.

Idag skulle jag gå ut med Arla en sväng och innan vi traskade iväg, tog jag ett allvarligt snack med henne vid ytterdörren. Jag sa att nu fick hon tänka på att gå jättefint bredvid mig och inte dra det minsta i kopplet.

Och tro det eller ej, det hjälpte verkligen:)
Hela promenaden gick hon fot vid min sida, trots att jag tillfälligt går i slow motion med pyttesmå myrsteg. Så fort hon kände koppelkontakt, väntade hon in mig. Inte ens stök och buller från grannens garage, fick henne att glömma att hon lovat mig löst koppel.

Så visst förstår hundar människospråk, det fick jag ju bevisat:)


Arla i sitt nya fina täcke!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Underbara Arla, hon är så otroligt vacker, inte svårt att se vem Luna kommer ifrån. STOR KRAM

2010-10-13 @ 19:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0