Sitt & Passivitet

Igår samlades vi för valpkurs igen!

På agenden stod sitt- och passivitetsövningar och jag måste få säga att våra amstaffvalpar är så duktiga allesammans. Att öva passivitet är lika viktigt som att aktivera sin hund och övningen passade lille Elton som handen i handsken (han somnade som vanligt:)

Nu har jag att jobba med i veckan på hemmaplan och tycker det känns underbart att man legitimt får träna på att vila med sin hund!:)


Gänget samlat!







Passivitetsövning - passade både Elton och matte:)


Kommentarer
Postat av: Josefine, Oscar och prinsessan Luna

Vilken underbar svartvit bild på er!!

2010-08-31 @ 17:16:03
Postat av: Maria

Underbara bilder på Elton och Arla i förra inlägget, vad gosigt det ser ut!!! Men du, HUR bär du dej åt när du hinner fota på valpkursen??? Jag har fullt sjå med mej själv OCH hund, kamera är inte att tänka på - för du har väl ingen medhjälpare bakom kameran???//kram! maria

2010-08-31 @ 18:48:38
URL: http://smultronpaettstra.blogspot.com
Postat av: Linda

Tack, Josefine & Co!:)



Maria: Jag sätter Andreas på att fotografera - själv är jag så uppe i kursen att jag knappt märker att det är andra deltagare med över huvud taget:)



Kram på er alla

2010-08-31 @ 19:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0